Använd VPN för att nå Chalmers intranät
Om du arbetar på distans behöver du en säker anslutning, kallad VPN, för att komma åt intranätet. Med VPN stärker vi säkerheten för intranätet och minskar risken för cyberattacker och att obehöriga kommer åt vår information. VPN krävs oavsett om du använder dator eller mobiltelefon.
Anslut med VPN-uppkoppling och uppdatera sidan för att nå intranätet.
Så skapar du en VPN-anslutning
Logga in med ditt CID för att komma åt instruktionerna i Serviceportalen Topdesk:
- Installera VPN på en Mac-dator som inte är chalmersadministrerad
- Installera VPN på Windowsdator som inte är chalmersadministrerad
- Installera VPN på en Linux-dator som inte är chalmersadministrerad
- Installera VPN på en iPhone eller iPad
- Installer VPN på en Androidtelefon (Om du har en Android utgåva 13 eller senare så har den tyvärr inte stöd för att kunna installera en VPN-anslutning.)
Om du stöter på problem kontakta It-support
Use VPN to access Chalmers’ intranet
If you work remotely you need a secure connection, called VPN, to access the intranet. By using VPN, we strengthen the protection of the intranet from cyber-attacks and unauthorised access of information. VPN is required whether you use a computer or a mobile phone.
Activate VPN and refresh the page to access the intranet.
How to set up your VPN
Log in with your CID to access the instructions on Chalmers Service portal (Topdesk):
- Installing VPN on a Mac computer that is not Chalmers-administered
- Installing VPN on a Windows computer that is not Chalmers-administered
- Installing VPN on a Linux computer that is not Chalmers-administered
- Installing VPN on an iPhone or iPad
- Install VPN on an Android phone (Please note that Android version 13 or later does not support installing a VPN connection.)
If you encounter problems, please contact IT support IT support